شستشو دهنده كبد

شستشو دهنده كبد

 

جام جم آنلاين: اگر حرارت و التهاب بدنتان زياد شده است‌، اگر احساس رخوت و سستي مي‌كنيد‌ و اگر رنگ‌تان زردچوبه‌اي شده است‌، به يقين كبدتان نياز به دوستي مهربان همچون عرق كاسني دارد.

 

در كشور ما ايران، از زمان‌هاي قديم تا به امروز از قسمت‌هاي مختلف گياه كاسني و عرق آن به عنوان تصفيه‌كننده خون و شستشودهنده كبد بسيار استفاده مي‌شود.

كاسني صحرايي يا وحشي در اوايل بهار در كنار جويبار يا در ميان سبزه‌زار مي‌رويد. در گذشته مقداري عرق كاسني را درون شربت سكنجبين مي‌ريختند و به همراه كاهو ميل مي‌كردند.

اين عرق بسيار خنك‌كننده، صفرابر، جلادهنده كبد و مسكن حرارت بدن است. اگرچه طعم تلخ و خوشايندي ندارد اما دوست خوب كبد است.

كبد عضو سم‌زداي بدن بوده و بيش از 500 كاركرد حياتي دارد. تفكيك مواد مغذي از مواد زايد، سم‌زدايي، تجزيه مواد شيميايي، انهدام ميكروب‌ها، تنظيم هورمون‌ها، سوخت‌و‌ساز چربي‌ها، پروتئين‌ها و قندها، دفع اوره و ... از وظايف كبد است.

در واقع هر چيزي كه مي‌خوريم، مي‌آشاميم، تنفس مي‌كنيم يا با پوستمان تماس مي‌يابد سرانجام به كبدمان مي‌رسد.

حال اگر اين عضو دچار مشكل شود، علائمي چون زردي پوست، خستگي مفرط، التهاب بدن، عطش، چربي خون بالا و... عارض مي‌شود بنابراين اگر مي‌خواهيد كبدتان را از تنبلي نجات دهيد عرق كاسني بنوشيد.

اين عرق در نوسازي سلول‌هاي كبد نقش برجسته‌اي دارد. چربي‌هاي مازاد كبد و راديكال‌هاي آزاد مضر را خنثي و خون را تصفيه مي‌كند.

عرق كاسني ملين و ادرارآور خوبي بوده و با خروج سموم از بدن التهاب بدن، تب‌هاي صفراوي، يرقان و زردي ناشي از گرمي را رفع، كيسه صفرا، كليه و مثانه را از سنگ پاك، التهاب معده را برطرف، اسيد كلريدريك معده را تحريك و اشتها را زياد مي‌كند. هر چه اين عرق تلخ‌تر باشد خواص بيشتري داشته و در التيام امراض كبدي موثرتر است. 

براي مبتلايان به نقرس و هپاتيت مفيد و بدن را در برابر بيماري‌هاي عفوني ايمن مي‌سازد. اين عرق سرشار از ويتامين C بوده و نوع وحشي آن فسفر و آهن گياهي دارد.

عرق كاسني با تقويت كبد، رنگ پوست را روشن، بيماري‌هاي مزمن پوستي بخصوص اگزما را التيام، رسوبات ادراري و جوش‌هاي ناشي از گرمي غذاها را رفع كرده و بهترين دارو براي افزايش نيروي جنسي است.

به دليل آنكه اين عرق روي كبد اثري نيكو دارد اين عضو مي‌تواند به تنظيم هورمون‌ها پرداخته و در افزايش قدرت باروري نطفه و تنظيم و تقسيم كروموزوم‌هاي نر و ماده تاثيرگذار باشد.

عرق كاسني زماني بهترين اثر درماني را دارد كه به اصطلاح دوآتشه و استاندارد باشد. هر چقدر آب به كاررفته در تهيه اين عرق بيشتر باشد اثر‌گذاري آن ضعيف‌تر خواهد بود. در مورد ميزان و نحوه مصرف عرقيات از متخصصان اين امر كمك بگيريد. براي برخورداري از حداكثر اثر درماني عرقيات آنها را به طور مرتب استفاده كنيد.

فاخره بهبهاني -‌ گروه سلامت

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 7:5 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]